Festiwal im. Adama Didura

AKTUALNOŚCI

Słynne arie operowe

od 24/09/2023 do 24/09/2023 | Marcella Sembrich-Kochańska, Adam Didur. In Memoriam
Słynne arie operowe

24.09 godz. 18.00 

Słynne arie operowe               

Marcella Sembrich-Kochańska, Adam Didur. In Memoriam

Karolina Wieczorek – sopran
Paweł Michalczuk – bas

cena biletu 50 zł



Orkiestra Opery Śląskiej pod dyrekcją Tomasza Tokarczyka

Sławomir Pietras –  prowadzenie

Karolina Wieczorek- SOPRAN liryko-koloraturowy.
Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie Wydziału: Wokalno-Aktorskiego.
Debiutowała na deskach Opery Krakowskiej w roku 2011 i od tamtej pory do dzisiaj jest gościnną solistką Opery w Krakowie kreując wiele partii operowych i operetkowych, m.in.takich jak: Norina, Królowa Nocy, Eurydyka, Adela, Arsena, Frasquita, Najada, Masemoiselle Silberklang. Wielkim sukcesem śpiewaczki okazał się udział w „Klassik Festival Schloss Kirchstetten 2018” (Austria), gdzie wykonywała partię Rozyny w Operze „Cyrulik Sewilski” G.Rossiniego. Artystka współpracuje również z Krakowską Operą Kameralną, Operą Śląską w Bytomiu, Agencją Artystyczną „Silesia”. Nieprzeciętna biegłość głosu, którą posiada predysponuje wokalistkę do wykonywania najtrudniejszych partii koloraturowych w światowych dziełach Haendla, Vivaldiego, Purcella, Mozarta, Donizettiego, Rossiniego, Belliniego, Bernsteina. Jej bogaty repertuar obejmuje zarówno dzieła oratoryjno-kantatowe, utwory sakralne, pieśni z polskiego i światowego repertuaru oraz partie operowe, operetkowe, musicalowe oraz liryczne, co jest dowodem na wielką wszechstronność artystki.

Paweł Michalczuk.
Swoją edukację muzyczną rozpoczął od gry na fortepianie w PSM I stopnia w Tarnobrzegu. Naukę kontynuował na klarnecie, kończąc Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia im. Ignacego Jana Paderewskiego w Stalowej Woli. Jest absolwentem studiów I stopnia na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof. Leszka Skrli oraz studiów II stopnia z wynikiem celującym na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w klasie dr. hab. Roberta Gierlacha. Pierwsze doświadczenia wokalne zdobywał w Polskim Narodowym Chórze Młodzieżowym, z którym koncertował w Polsce i za granicą. Podczas studiów zdobywał doświadcznie sceniczne w produkcjach takich jak Tannhäuser R. Wagnera wystawianym w Operze Krakowskiej, Otello i Nabucco G. Verdiego oraz Strasznym Dworze S. Moniuszki w Operze Bałtyckiej gdzie póżniej miał okazję wystąpić m.in. jako Serwacy z Verbum Nobile S.Moniuszki, Mefistofeles z Fausta Ch. Gounoda czy Car Piotr I w Sądzie Ostatecznym K.Knittla. W 2016 r. został aktywnym członkiem prestiżowej Chorakademie Lübeck – międzynarodowego zespołu składającego się z obiecujących solistów, z którym koncertował w Europie i na świecie w repertuarze obejmującym m.in.: Mszę c-moll Mozarta (Rheingau Musik Festival 2017), Buddha Passion chińskiego kompozytora Tana Duna (podczas Dresdner Musikfestspiele, New Vision Art Festival w Hong Kongu i tournée po Chinach kontynentalnych). Brał też udział w koncertach i nagraniu płyty Götterdämmerung R. Wagnera w Hong Kongu oraz wykonaniu dzieła Psalmus Hungaricus Kodálya w Alte Oper Frankfurt. W lipcu 2018 wystąpił z recitalem pieśni Chopina w Paryżu podczas festiwalu Chopin au Jardin. W kwietniu 2019 zadebiutował na deskach Polskiej Opery Królewskiej partią Damety w Scene buffe Alessandra Scarlattiego. Wtedy to rozpoczęła się jego stała współpraca z tą instytucją, w której w ciągu trzech sezonów zadebiutował w ponad 10 pierwszoplanowych rolach operowych takich jak: Leporello w Don Giovannim, Figaro w Weselu Figara czy Papageno w Czarodziejskim Flecie W. A. Mozarta. Garibaldo w Rodelindzie i Argante w Rinaldzie G.F. Haendla, Uberto w La serva padrona G.B. Pergolesiego, Basilio w Cyruliku Sewilskim, Mustafa we Włoszce w Algierze G. Rossiniego, Zbigniew w Strasznym Dworze St. Moniuszki, Junius w The rape of Lucretia B. Brittena, Prologos, Epilogos w Hiobie K. Dębskiego czy Pan Kruk w prapremierze Nocy Kruków Z. Krauzego. Ponadto wykonywał liczne koncerty oratoryjno-kantatowe, wśród których do najważniejszych zaliczyć można solowe partie basowe w Requiem W.A. Mozarta, oratorium Messiah G.F. Haendla, a także w Johannespassion J.S. Bacha.
Od 2021 jest także uczestnikiem prestiżowego Programu Kształcenia Młodych Talentów Akademia Operowa w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej.